måndag 12 mars 2012

Evakuering och flytt!

Idag är jag ledig från jobbet vilket jag tackar för :) Jag ska snart börja röja lite på mitt rum hemma hos mamma. Rummet ska vara tömt den här veckan. Hur fan ska det gå? Ser ut som ett bombnedslag utan dess like. Och anledningen till att jag måste ut med allt är för att badrummet som är vägg i vägg med mitt rum, ska renoveras och det har varit vattenskadat, det blir alltså tredje renoveringen på 10 år. Haha. Man kan ju tycka att Skanska borde göra bättre jobb än så. Och då måste förmodligen golvet i mitt rum brytas upp också. Så hej med dig Märtha. Och jag fick smått panik att jag skulle vara hemlös, men hemlös låter ju ganska illa. Så först tänkte jag att jag skulle hysa in mig i mormor och morfars stora hus, som ingen huserar i, men jag är ju mörkrädd så in i helvete, så det skulle aldrig gå och en elräkning på 9000 i månaden vill jag ju inte heller ha. Och lägenhet har jag varit alldeles för kräsen för att hitta. Så vart ska jag ta vägen? Jo jag ska bo hos Daniel, och det var väl tur det :) Han erbjöd sig och jag var ju inte sen att tacka ja. Jag är ju ändå där hela tiden, så bättre kan det ju inte bli. Men ett krav är att jag får ta med mig min kitchen aid..haha. Stackarn, han vet inte vad han har gett sig in på :) Men det ska nog gå bra.

Hej då!

Inga kommentarer: