tisdag 18 augusti 2009

2 händiga kvinnor...

Igår kom Anna hit och vi körde till Sundbyberg för att hämta ett släp som hon skulle hyra, och när vi kom dit så får vi reda på att vi måste koppla på det själva,haha,men eftersom vi är mycket händiga så lyckas vi väldigt snabbt,så vi åker hem till henne på Gärdet och kör in på världens smalaste lilla innergård.Vi hade inte direkt planerat hur vi skulle ta oss därifrån med ett släp.Vi lastade in soffan och skulle sedan backa ut,och Anna tappade humöret ganska snabbt och jag hade gjort klart för henne att jag absolut inte vill köra om än mindre backa med ett släp.men schysst som jag är så tar jag saken i egna händer och tadaa jag fixar det på första försöket :) Sen så åker vi hem till mig vilket tog kanske en halvtimme med alla bilköer och skit inne i stan.Och vad händer när vi kommer till mig? Jo en idiot har parkerat i vägen,så vi kan inte köra fram till porten,så vi svängde in på parkeringen eller snarare försökte,men vad händer då?Jo bromsen låste sig så vi blev stående och det luktade bränt,till råga på det så stoppade vi upp bussen och en massa bilar..haha och ingen ville hjälpa till.Typiskt Sthlm, eller?
Sen kör vi in,när vi listat ut problemet och vad händer då?Jo en grinig granne som måste parkera där på sin plats.Så vi rök ihop med honom,humöret var inte på topp vid detta tillfället.
Både Anna och Jenny försökte att backa ut på vägen utan resultat,sen blir jag så förbannad så jag sätter mig bakom ratten och tadaa igen, jag lyckas på första försöket.Har jag talang för att backa med släp kanske?Haha.Kommer iaf aldrig att göra om det.
Så det blev en sen middag igår,när jag hade mina vänner på besök,men trevligt var det :)

Idag har jag varit på ett möte,inför ett uppdrag i Hägersten,så jag väntar på att Anna ska komma med min bil och släpet,så ska vi köra upp det till Sundsvall.Tar väl kanske 5-6 timmar.Jippie!
Bli inte förvånade om det händer oss något.

/M

Inga kommentarer: