måndag 24 augusti 2009

Min största skräck!


Igår vid 17:00 så låg jag på soffan och läste och hade balkongdörren öppen, och hörde en brandvarnare från en granne,men jag reagerade inte på det eftersom min brandvarnare tidigare hade gått igång,när jag hade kagat mat i ugnen igen haha (känslig sak det där). Sen hör jag en massa brandbilar som kommer åkandes och en polisbil samt en ambulans.Gick ut på balkongen och kollade,men jag såg ingen rök från något hus,så jag sprang till ytterdörren och gick ut på loftgången och till min stora förvåning så var alla fordon parkerade utanför mitt hus.Jag fick panik och skrek"brinner det?" då fick jag till svar av en kille"det brinner inte, det brann, du kan vara lugn" Hur fan ska jag kunna vara lugn över en sån sak.Har man oansvariga grannar så kan man väl inte ta det lugnt? Jag har varit med om en brand en gång innan,när en grannhuset brann och det var bland det läskigaste jag sett.Och det har satt sina spår,så jag började planera vad som skulle få följa med mig ut till bilen.Haha.Jag kanske är lite paranoid???

Jaja, nu är allting lugnt och skönt här iaf.


Hoppas ni får en bra start på veckan!

/M

Inga kommentarer: