fredag 29 januari 2010

i raketfart framåt

redan fredag och humöret är på topp,har som vanligt pluggat och druckit alldeles för mycket av mitt goda pressokaffe från zoegas.Har nyss ringt och grattat min faster Chatarina som fyller 54 år idag och jag var mycket noga med att säga "grattis på 54-års dagen" haha...inte så jätteuppskattat att säga hur mycket hon fyllde.Skrämmande hur åren går fort,och det är inte ens ett år mellan pappa och min faster,hualigen farmor och farfar kan inte ha haft mycket för sig, 4 barn innan 22 års ålder.Tur man kör sitt eget race och är barnlös än så länge :) blev lite sugen på att åka upp till gävle,när jag hörde att chatarina hade gjort tacotårta till middag och sen kladdkaka,egna biskvier och en massa annat gott.Tar ju bara 1 timme och 20 minuter att åka till Gävle med bilen...
men ikväll ska jag ha middagsbesök och det blir trevligt det och har man tur så blir det några droppar rödtjut på det också,ett vanligt fredagsnöje helt enkelt :)

tack och hej för mig

Inga kommentarer: