torsdag 3 juni 2010

Det får inte vara snålt på faten..

De fula men otroligt goda kakorna!


som Magnus Uggla sjöng i 'jag mår illa' och jag instämmer helt och hållet,men nu handlade ju detta om kakfatet och inte nån medelhavsbuffé arrangerad av den tragiske Bindefeld anno 1988.Haha!

Jag bakade idag igen och det blev syltkakor med kristyr och kokostoppar.Inte de vackraste bakverket jag har gjort,men ack så goda de blev.Jag knyckte åt mig en av varje idag,det är ju snart helg haha..

För imorgon kommer farmor och hennes syster med familj på fika besök och då vill jag ha lika många olika sorter på mitt kakfat som deras mamma Stina hade.Hon hade två fulla frysar i garaget med kakor och så fort hon såg ett nytt recept så var hon tvungen att testa det.Åh vad jag saknar henne,det är snart 3 år sen hon dog.Usch jag blir så sentimental när jag tänker på sånt.

Och jag hörde rykten om att farmor har med sig en toscakaka åt mig..wihoo!

Inga kommentarer: