lördag 5 juni 2010

Farmor på turné

Haha..ja nåt i stil med det sa farmor till mig för ett tag sedan, att i sommar skulle hon minsann ut på "turné" och hälsa på :)

Igår fick jag mig ett trevligt besök av henne och väldigt fina presenter.Jag fick en vinflska,två jättefina badlakan (randiga såklart),ett pärlhalsband och den utlovade toscakakan.Jag är mer än nöjd och vi hade förbannat trevligt.

Först fikade vi med farmors syster och hennes man,och kakfatet var inte nådigt,men det är ju jag som är i fixartagen så det var väl inte så konstigt ;) haha
Sen satte vi oss ute på balkongen och sprätte upp en flaska iskallt mousserande vin.Väldigt gott när solen steker...mer sommar än så kan det inte bli.Efter en trevlig stund där,så fixade jag i ordning maten och det blev handskalade räkor med diverse goda tillbehör.Och Bornholmare med brieost och fikonmarmelad till dessert.Och lite mera mousserande.

Imorse så hoppade jag upp 6:45 man vill ju hinna fixa "hotellbuffén" innan farmor skulle bege sig ut till skärgården med sin syster m.fl
Hon var väldigt nöjd med "servicen" hos mig och sa "det här hotellet skulle jag kunna komma tillbaka till" och det är väl ett gott betyg?

Känns lite tomt nu faktiskt,men jag vet att hon har det roligt ute i skärgården och jag ska fortsätta plugga lite nu och jag är så trött så jag tuppar av snart.

Klart slut!

Inga kommentarer: