måndag 28 juni 2010

Resumé av en oslagbar helg!

Oj vad roligt jag har haft i helgen.

Det började i torsdags,då packade jag ihop i min eminenta blåa IKEAkasse och slängde in den och den Amerikanska rabarberpajen som jag hade gjort.Jag gasade ut till Värmdö,och det var så bra väder så allt var så bra :)

När jag kom fram till mammas kompis Siw ute i Fågelbro,så var det bara mamma som var där.När några andra hade anlänt så åkte vi till Djurö,för att handla mat som vi skulle ha och jag shoppade lite också,det är då själv fan att man inte kan hålla sig,ens ute i skärgården.Haha!

Efter det så satte vi oss på Vita grindarna och de drack öl,och jag fick nöja mig med mineralvatten,för jag blev visst chaufför på vägen tillbaka.Så ovanligt ;) schysst familj jag har...

Sen när alla var samlade så tog vi en dagens som Siw svängde ihop och det svalkade gott,följt av rosé.Sen efter det,så tog vi en promenad till Strömma Kanal och slog oss ner på kanalbaren i loungesoffor och vi satt kanske 3 dm från kanten till vattnet,så de stora båtarna bara åkte förbi oss...snygga killar dessutom.Och gott rosé.Härlig kväll!
När vi var hos Siw igen så blev det grillat och hennes man är gammal kock från Spanien,så ni kan ju tänka er hur god mat man får hemma hos dem :) och till efterrätt så blev det min goda paj.Och den var uppskattad.Efter det blev det lite mera rosé och drinkar.De vuxna partajade men jag tackade för mig lite tidigare.

På fredagen så vaknade jag ganska tidigt,men jag råkade ut för en liten olycka.Deras hund satt kopplad i ett smalt rep ute på gården,och jag skulle busa med henne,men hon sprang runt mig,så det där jävla repet sågade sig in i mina fötter,så jag har 2 st vackra jack på fötterna nu...hej BDSM! Så jag blandade ihop en tröstgrogg som smärtlindring och sen var allt bra igen...
efter det så blandade Siw ihop sin goda mojito och efter det var kalaset igång,hon fyllde ju även år,så hon fick en present också.Sillunch blev det och en massa annat gott och sen var det rosé och drinkar kvällen lång.

På lördagen så var det upp och hoppa och äta en god frukost och ta nya tag för dagens festligheter...vi började med Champagne nere på Fågelbro G&CC och det satt fint för att sedan rulla hem igen och poppa upp ännu en flaska Bollinger och skåla för Siw,för hennes andraa vänner som inte var med dagen innan.

Hennes man grillade igen och buffén var inte nådig,det kommer bilder till helgen.Och efter det kom alkoholbuffén fram.Jag lekte bartender och dj vid spotify och tog fram den ena låten efter den andra till gamlingarna så det dansade och jag blev riktigt chockad.Hahaha...kan säga att det ger hopp för framtiden.

Jag tackade för mig vid 02:30 och somnade på stört och mådde inte helt tiptop på söndagen.
Men Siws man hade gått upp tidigt och dukat fram en god brunch...ännu en höjdare i matväg :)
Jag får nog hålla igen under veckan tror jag.

Jag packade ihop och åkte hem vid 15:00 och hem och städa,handla och packa upp.Sen kom mamma med familjen och jag bjöd dem på tacos innan de åkte hem till Sundsvall.

Tack för en underbar helg!

Inga kommentarer: