söndag 13 mars 2011

Skön söndag!

Igår kväll så lagade jag supergod mat och farmor var mer än nöjd.Jag svängde ihop bakad potatis med en baconröra och en god sallad och självklart lite rötjut till det :) Mätta och belåtna så satt vi och småpratade i köket och fixade lite innan farmors syster med man kom hit för att kolla på Mello-jippot med oss.Dom hade köpt med sig lite ost och kex m.m och jag bjöd på vitchokladmousse med en fruktsås ovanpå.Den gick hem,för receptet vill Christina ha.

Drack lite mera vin och svullade under mellojippot och satt och surrade och vi var alla eniga om att årets programledare var urusla och pinsamma.Skämskudde,tack!

Idag vaknade jag vid 8:30 och farmor hade väl varit uppe sen 06:00 pensionär som hon är..haha!
Jag dukade upp en god frukost med fruktsallad,rostatbröd,juice och en massa annat gott.Sen så har vi bara pysslat på här hemma och farmor är i städartagen,och torkar rent i varenda skrymsle och vrå.Hallå jag stortstädade ju i fredags..men det fick jag bakläxa på.

Vi tog sen en sväng till Nacka forum och shoppade lite och jag kom hem med en till Bodumpress(kaffe),kitchenaid citruspress och en matklocka.Sen tog vi en fika och slog till på kaffe med morotskaka och kollade på alla människor.
Väl hemma så åt vi lite lunch och nu ska farmor putsa resten av alla fönster i lägenheten.Vilken lyx för mig :)

Tjingeling!

Inga kommentarer: