söndag 22 maj 2011

Bästa helgen på länge!

Lördagens dessert made by me

Men ett minus för allt onyttigt som har åkt rutschkana ner i halsen under alla dagar.Magen reagerar på en gång genom att bete sig som en ballong.Så nu är det nog dags att sluta upp med dessa dumheter.Men det var ju så mycket snack om att jorden skulle gå under,så jag tyckte att vi kunde festa till det rejält :)

Jag har ätit på trevliga restauranger hela helgen och fikat på olika fik som en galning ocg blivit bjuden på mat hos Magnus (dock hans mamma som kockade) och jag hade en trerätter middag igår där jag bjöd på en somrig fördrink baserad på ljus rom med en sockerlag,lime,jordgubbar och en smultrondryck toppad med sockerdricka.Den gick hem där ute på balkongen.Sen serverade jag en förrätt som jag improviserade och det var grön färsk sparris inlindad i bacon med en parmesancreme emellan som jag grillade på lite lätt och mina gäster tyckte det var väldigt gott.Till maten drack vi det godaste vinet jag druckit på länge,ett rött vin från Portugal från 1985 dvs mitt födelseår.Jag har druckit några av flaskorna innan men det var några år sen,så nu smakade det ännu bättre.Tack och hej med den magnum flaskan.Törstiga gäster :) Huvudrätten fick bli en simpel lasagne med en massa parmesan som jag svängde ihop och en grön trevlig sallad.Till dessert hade jag gjort en vitchokladmousse med en passionsfrukt och jordgubbssås ovanpå.Det blev succé.Men det är ju jag som är kocken så det var ju inte så oväntat och till det kaffe och cointreau/sherry.Sen satt vi och surrade på i några timmar innan vi alla blev trötta.

Jag ska slänga upp lite bilder från helgen senare för det strular lite och recensioner av alla ställen jag besökt men Solstugan får toppbetyg av mig och dit ska jag igen.Nån som ska med?

Inga kommentarer: