måndag 8 november 2010

Robot????

Ni som följer min lilla blogg,kunde för några veckor sedan,läsa om "robot".Mari min roomie,trodde att en kille i programmet "Ensam mamma söker" hette "robot".Men jag förklarade att han heter Robert,men att hon uttalade det på skånska...haha!
Igår efter bion,så kollade jag och farmor på programmet,och då säger hon samma sak som Mari "heter han robot?" och jag tänkte,men är det jag som har hört fel eller vad är det frågan om?Men jag ser ju på texten nere i hörnet att han heter Robert.Lite komiskt att två personer jag känner,trodde att han hette det.och jag får väl vara glad för att jag har bra hörsel.Men skånska kan vara svårt att höra.
Apropå skånska/skåne så fick jag veta idag att jag hade ätit något förjävla äckligt en gång när jag var runt 4 år.Min faster frågade om jag kunde minnas,att jag hade ätit svartsoppa hos min ena farbror Micke som är gift med en skånska,och det var gåskrås och hela kalaset hos dem.Nej,det kunde jag inte för jag kunde inte komma på vad det var för soppa.Och jag frågade senare vad den innehöll...håll i er:gåsblod.....GÅSBLOD...fy fasiken vad vidrigt och gåskrås och plommon och nejlika,kryddpeppar.Och farmor sa att jag älskade soppan för att det smakade pepparkaka...haha...härlig lättlurad unge jag var.Men aldrig mera svartsoppa.Jag vill spy!

Inga kommentarer: