måndag 15 november 2010

rullar fram

Broccoli/bacon/fetaostpaj som jag bjöd på till fredagslunch
Morotskaka
Innan fredagsmiddagen som blev...
lax med kräftstjärtar och citronsås..
följt av lyxpraliner som jag inhandlat på Kahls..
lördagsfrukost med nybakat surdegsbröd,melon och en massa annat...
fördrink hemma hos mig;frozen margarita eller ska jag säga sorbet?Ljuvlig drink,men farmor tyckte att den smakade fan :)
Farmor innan restaurangbesöket
här fick vi inta kaffe/dessert/dricka
vitchoklad pannacotta med hallonpuré

nu är det skärpning på hög nivå som gäller här.Efter två helger i rad med en massa frosseri och diverse tillbehör,så får det fan vara nog :) men oj så gott det är...haha

I helgen så har jag haft min farmor på besök och i fredags så bjöd jag farmor,hennes syster med man på lunch hemma hos mig.Jag hade gjort en paj med broccoli,bacon och fetaost i.Den fick bra betyg,och sen hade jag även svängt ihop en morotskaka till kaffet :)
Efter mat och kaffe hos mig så rullade vi vidare till Älvsjömässan,där vi gick på mat och vinmässa.Drack av en massa olika champagner,glögg och vin och åt en massa onyttigt som det bjöds på.
Hem och börja med middagen sen med vin m.m.

På lördagen så blev det en väldigt god frukost som jag dukade fram.Sen åkte jag och tränade och farmor åkte på museum med sin syster med familj.
Sen när hon kom hem,så var det bara att göra sig redo för att svida om inför kvällens restaurangbesök,som var på restaurang Esperanza i Vasastan.Och trevligt sällskap av Magnus fd. Max.Kan verkligen rekommendera det stället.Italienskt kan aldrig bli fel :)
Där åt jag så det stod ut genom öronen.Började med en drink som hette sparkling gold;rom,cointreau och bubbel.Följt av grillad oxfilé med timjanssås och hallonreduktion med sparris och parmaskinka och potatisgratäng.Till efterrätt blev det ett glas limoncello och en vitchoklad pannacotta med hallonpuré och till maten drack jag ett supergott chianti classico från deras egen vinodling.
Vi fick inta desserten vid en öppen brasa,och hur många restauranger kan erbjuda det???

På söndagen så åt jag och farmor ännu en god frukost och efter det så kände vi för att röra på fläsket,så vi tog en timmes promenad.Hem och svida om sedan för dagens musikal/teaterbesök, på Oscarsteatern- SUGAR-i hetaste laget.3 timmar av ren underhållning med vin i pausen och Henrik Dorsin gör ju så att man garvar ihjäl sig..haha..jag skrattar fortfarande.Efteråt åkte vi hem till min kusin Magnus och bjöds på en god sallad med bröd och vin,behöver jag säga att vi fick efterrätt också?Varma hallon med gräddglass.Och som grädde på moset hade Magnus kompis Rebecca köpt med sig en massa goda godisar som vi svullade.
Sen jäste jag i soffan och höll på att somna,så vi åkte hem vid 21:30 och tackade för oss.

Imorse så åkte farmor hem,och jag har haft en underbar helg med trevligaste sällskapet.Och blivit bjuden på mässan,restaurangbesök,musikal och fått fina presenter av världens bästa farmor.Tack för den här gången!

Inga kommentarer: