torsdag 9 december 2010

en ledig dag i köket!!

dagens goda middag;köttbullar,potatis,gräddsås och lingonsylt
1 kg köttbullar
min goda gräddsås
men se där..matlådor blev det också..då blir väl Mari glad :)
det hemmagjorda godiset

Man skulle kunna tro att jag håller på att göra om bloggen till en matblogg.Men jag tror att många läsare,tycker att det är kul med många bilder,och vad passar då inte bättre än mat?Allt måste ju inte handla om det senaste shoppingfyndet ;)

Eftersom jag älskar att laga mat,så får ni stå ut med detta.
Idag har jag varit ledig från jobb,vilket har varit så skönt.Men jag vägrar att slöa i soffan,bara för att jag är ledig.Så jag har stekt 1 kg köttbullar efter pappas morfars recept.Finns inte några köttbullar som är godare.En jul hade farmors föräldrar rullat 400 st köttbullar åt barn,barnbarn,barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn mfl. och de gick åt allihopa :) jag skulle kunna starta ett slagsmål för sista köttbullen..haha
Efter att jag stekt klart dom,så dök jag in i kylen för att försöka rensa ytterligare,eftersom jag åker bort över jul.Så jag vispade ihop en egen gräddsås och det var inte nog med det,nej då var jag ju tvungen att skala lite potatis och koka den.
Så till middag blev det köttbullar,gräddsås,potatis och farmors lingonsylt.Jädrar vad gott det var.Hemlagad mat är bäst!!!

Igår så provade jag två recept på egen snickers och daim,för man vill ju veta om det är värt att bjuda på till jul?! Och ja,det smakade fruktansvärt bra.

Inga kommentarer: