söndag 11 april 2010

En helg med Gäfverts

Min roliga kusin Victor

Kan faktiskt bli lite för mycket av det goda,både på bordet,i glaset*host* och rent allmänt.
Jag har trots begravningen som var så jobbig men vacker,haft en sjukt rolig helg.
Jag har skrattat så jag har nog bättrat på mina magmuskler med 25 procent..haha!
Märktes dock att farfar var borta,ingen som kan komma med så vassa roliga kommentarer och ironi.Tyckte dock att det var lite fyndigt att min kusin Johan,la en Läkerol bonbon ask på kistan,det var farfar det,när vi var små,så klappade vi alltid farfar på bröstfickan för att känna om det fanns nån läkerol kvar.

På fredagkvällen blev det efter middagen på Stora Vall,en massa vin/mingel med pepparrotssnittar hemma hos farmor.Jag och kusin Victor bestämde oss för att gå ut,vi gick till Absintbaren som ligger 30 meter från farmor,så det var nära och bra.Blev några drinkar där,och vi fick samma bartender som förra gången,en gammal gubbe som heter Lubbe,som alltid berättar en liten historia om drinken som man beställer.Sen fick jag betongkeps,så då rullade vi hemöver och Victor var inte långt ifrån att bli påkörd av en bil..haha!Så kan det gå när man beställer absinth..Har förövrigt garvat ihjäl mig åt Victors imitationer av kunderna som kommer in på seveneleven i Oslo där han jobbar.

På lördagen så gick jag en sväng på stan och inhandlade en present till farmor som fyllde 72 år.Det fick bli en flaska Amarone Classico och fin choklad från Gefle chokolaterie.Det tyckte jag att hon var väl värd.Sen var det dags för bowling,som farbror Pär bjöd på.Jag tror nog att jag och farmor var sämst av oss alla och Victor slutade på 445 poäng efter 3 serier.Vad fick jag själv?Kanske 165..haha.På kvällen så blev det middag hemma hos faster Chatarina och hennes man Tomas.
Till förrätt blev det svampstuvning på toast och det äter ju inte jag,men kul för de som gillar det.Och huvudrätt var älgköttsgryta med potatis och en god sallad.Och kaffe och Bananza tårta på det.
De andra drack av sitt rödtjut medans jag den olycklige chauffören fick sippa på soda streamat vatten.Men det fick gå det med.

Idag så gick jag en sväng på stan och pappa insisterade på att jag skulle ha nya promenad/löparskor..jag skrattade bara när han sa det,men han tvingade mig att köpa ett par.Men han bjöd ju,så det gjorde inget.
Sen bjöds det på korvstroganoff och sen sa jag hej då och satte mig i min röda lilla bil och blåste hemöver och jag hann ställa mig på bromsen innan polisens laserpistol hann ifatt mig ;)

Vi säger så!

Inga kommentarer: