tisdag 13 april 2010

Nån som minns Mynttrick?


Jag hade 2 st blåa och en rosa.Herregud på det glada 80-talet så var väl Mynttrick proppfull hela tiden.och nån gång på det fula 90-talet.Minns att jag hade sparat och lagt ner en massa pengar i den rosa när jag var runt 12 och när jag skulle tömma den så var det 50 kronor och 50 öre kvar i stackarn,i 50 öringar.Tröstade mig själv med att köpa godis för pippipengarna.Haha tragisk unge..Var ju min låtsasstorasyster som hade tömt den i smyg.
Så där och då bestämde jag mig för att börja spara på kontot i stället.Vägra att bli bestulen igen.
Och jag hade sönder min rosa Mynttrick i ren frustration.De två blåa vet jag inte var det tog vägen.De kanske blev rädda och sprang iväg.
Jag vill ha en ny.Nu! Köpte en liten ärtgrön förra veckan till Benjamin.Jag är sugen på en gul eller en ärtgrön.Vi får se vad det blir :)

Men jag har för mig att man fick en på köpet om man öppnade sparkonto hos Föreningsbanken förr.Nu får man hosta upp 389:-

Inga kommentarer: