onsdag 14 april 2010

för vinden har vänt?

idag när jag jobbade,så va jag och barnen ute och cyklade och jag promenerade,och jag hittade en skrynklig 50-lapp på cykelvägen.Tragisk som man är så tar man ju upp den,det är ju faktiskt en gratis fika eller vad man nu vill göra.
När jag var liten,så lurade jag alltid i min yngre låtsassyster,att om vi(hon och jag) hittade pengar ute,så skulle det delas systerligt.Jag var en slug jävel.Till saken hör att jag hittade pengar en enda gång,i ett dike i höga kusten vid sommarstället och valören var ju inte alltför hög.Hela 20 kronor.Och hon var snabb som blixten att påpeka att nu skulle den minsann delas och jag kände mig snål,men kom på den briljanta idén att vi kunde köpa en varsin cornetto jordgubb(ja, detta var ju på den tiden då man fick en glass för en 10:a).

Men min tur den varade inte länge,men Emelie,hon hittade pengar lite här och där.En gång så hittade hon en 500-lapp och då blev ju jag 250 kronor rikare.Haha! Jag tyckte nog att hon var bra dum som gick på mina idéer.Men så en dag,så sa lilla Emelie ifrån och då var det slut delat på pengarna men idag fick jag min lilla revansch....

Inga kommentarer: