måndag 8 september 2008

Ögon i kors

Är måttligt trött efter gårdagens roadtrip ner till Sthlm.Allt gick fel från början till slut kändes det som. När jag hade plockat upp systrarna Lilja och Linnéa en mil utanför Sundsvall så skulle jag köpa nåt att slänga i mig för jag hatar att köra på tom mage,då kommer Linnéa på att hennes mobil är kvar hemma hos Lilja...åhh nej tänkte vi.Det var bara att åka tillbaka och sen brumma söderut igen.Bestämde oss för att äta middag på ett minst sagt sjaskigt ställe Tönnebro haha känns lite som nåt lastbilschaffis-hak.Där blev det rejält pinsamt när vi beställde hamburgertallrik(usch vad jag äter mycket burgare) och Lilja frågade om man kunde få extra dressing på sidan,då säger Linnéa högt "Jag tror att alla vi vill ha det" så käringen i kassanskriker i sin mikrofon in till köket så det hörs över hela lokalen "extra dressing till alla hamburgare"...som jag skämdes alla bara glodde.Sen åkte vi vidare, var egentligen meningen att Lilja skulle av i Uppsala men hon åkte med till Sthlm ändå.I Kista utbröt helvetet, var milslånga köer i fyra filer, självklart hamnade vi i den långsammaste.Det tog 45 minuter att ta sig 300 meter framåt pga att en lastbilsjävel hade sladdat, sen hämtade vi upp deras pappa på Gullmarsplan och åkte ut till honom på Tyresö där Linnéa skulle av.Drack lite kaffe och surrade,jag och Lilja var halvdöda när vi kom hem till mig kl 12.Sen ringer alarmet kl 6 på morgonen för Lilja ska åka till Åland,var tvungen att kliva upp och skjutsa henne till Liljeholmen.

Svängde sedan in på OKQ8 och köpte veckorevyn igen,jag som inte skulle göra det och för er som inte läst senaste numret, köp den inte!
Har nu vräkt i mig lite frukost och ögonen går i kors här i soffan.Ska sova en stund nu.

Blev förresten jättefint med mina nya ryamattor i min nymålade hall. *Mycket nöjd* Haha!!
Och tack mamma för de fina tavlorna, de sitter så fint på väggen!

Adios!

Inga kommentarer: