måndag 19 oktober 2009

Helgen..

Nu är jag hemma i skokartongen igen,kom ner igår och vilken trist och tråkig resa.Nu är jag så less på den där vägen så det kanske dröjer innan jag åker upp dit igen, till mammas förtret.
I fredags så åkte jag ju först till mormor och morfar och hjälpte dem lite och fikade wienerbröd och kaffe (inte bra) haha!Och sen hem och göra sig i ordning för en sväng på stan med Jenny och Mari m.fl och jag köpte en jättefin gammelrosa stickad lång tröja och lite bebiskläder till benjamin.På kvällen så åkte jag till Lilja och där va vi säkert 12 personer som kollade på idol och åt en massa gott och självklart så fick jag mysa med bebisen ;) på lördagen så minns jag faktiskt inte vad jag gjorde först,men vem bryr sig?Förmodligen ingen,haha!På eftermiddagen så åt vi lax med sherrysmör och jag kan inte få nog av den maträtten,kanske ska äta det på fredag?Haha..vi få se.Sen skulle mamma och jag på bio och hennes man också,som egentligen inte orkade följa med och min lillasyster fick nys om bion en timme och en kvart innan den började,så då ringde hon och var fly förbannad på oss och då skulle mammas man offra sig för han ville ju egentligen inte gå,så då skulle jag åka och hämta Agnes i stöde hos hennes pojkvän och det är kanske 9 mil t&r och sen skulle jag skjutsa tillbaka henne efter bion.Men hur bortskämd får man vara?Har man valt att inte vara hemma så får man väl skylla sig själv?Och när jag hade kommit till Matfors så ringer mammas man och säger att Agnes har ångrat sig,så då fick jag göra en u-sväng och vända hem igen,då var jag inte glad.

Så vi gick iaf och såg flickan som lekte med elden och den var väldigt bra,så jag har höga förväntningar på den sista filmen som kommer snart :)
Efter bion så åkte jag hem till Lilja och träffade bebisen igen och dem bjöd på jättegod mat och vi svullade godis och ostkrokar.Och lilla bebisen skulle självklart spy ner mig och min nya klänning.Tack för den du...
På söndag förmiddag så skulle jag och mamma ut till birsta och köpa presenter till min syster som fyller år på fredag så det tog sin lilla stund,och jag hade slagit bakut tidigare under dagen för att mamma hade tagit med min vinterjacka till fjällen så hon fick köpa en ny åt mig :) sen blev det en äckelgod lunch på Ikea..Och efter det hem och packa och hälsa på mormor och morfar och sen säga hejdå till min bror och sen var det gasen i botten hem till sthlm.

Inga kommentarer: