söndag 28 februari 2010

Älskade farfar

Pappa ringde nyss och sa att farfar har åkt in på sjukhuset med ambulans,och jag blir så orolig.Ha ska tydligen vara på sjukhuset i 2 veckor för observation och vad det egentligen rör sig om det fick jag inget direkt grepp om.Men jag är så trött på sånt här,de två seaste åren så har farmors föräldrar dött och mormor och morfar åker i skytteltrafik till sjukhuset.Och nu farfar,den sista som jag trodde skulle åka in.Han är ju bara 72 år,men man ska ju inte haka upp sig på en ålder,det kan ju hända vad som helst när som.Men pappa tyckte att jag ska åka upp till Gävle nu i veckan och vara hos farmor för hon är så orolig.Så jag åker nog dit på onsdag-fredag och sen ska pappa dit på fredag så slipper farmor vara ensam.Samtdigt så kan det vara skönt för farmor ändå,det hon gör är så beundransvärt.Min farfar blev blind några månader efter sin pension pga grönstarr och diabetes och han kollade inte upp det i tid(tjurig gubbe) och farmor har tagit hand om honom i 7 år hon t.o.m följer honom till toaletten varje gång.Så lite avlastning för henne är ju inte fel.Men jag blir ändå så orolig,jag och farfar har en väldigt bra relation och jag är nog lite speciell för jag är den enda tjejen och det är 6 killar barnbarn och barnbarnsbarn.Så man måste ju ställa upp..

Nu ska jag ringa några viktiga samtal sen ska jag jobba idag.

hej hopp

Inga kommentarer: