lördag 6 februari 2010

Polis potatisgris

Nu får ni ursäkta mitt vokabulär,men nu är Märtha Gäfvert rosenrasande och det är inte lite heller.För det första så var jag tvungen att skotta fram bilhelvetet utanför mormor och morfar i 30 min för jag hade kört fast..haha...svängde sedan ut därifrån och ¨på E4:an så får jag en polisbil hack i häl...han började signalera med rött ljus och jag brydde mig inte,men jag skulle tanka vid preem vid MAX så jag svängde in där och han efter och jag tänkte,vad är problemet?Jag körde inte för fort,så vad kan det vara?Väl där var det en massa folk och bilar,så det blev ju lite pinsamt, "hörru det är körförbud på din bil"..nästan så jag blev tvungen att skratta när han sa det,vem kör runt med körförbud?Jag skulle aldrig göra det om jag visste att det var det..."Du har en 2:a från bilprovningen som skulle ha varit släckt innan den 21:a januari"...Då sa jag:"jag besiktigade bilen den 21 dec och lämnade in den 28 dec och åtg'rdade problemet och släckte 2:an" "Nej den är inte släckt" ok men vad ska jag göra åt det`?Kan man inte ens lita längre ¨på verkstäderna att de gör det som de får betalt för???Jag är så arg så jag går snart upp i taket....jag skulle även köra hem den på eget bevåg....kul om det hade kommit en till polis då och jag fått böter....vi ringde till verkstadsnissen och han sa "oj,hade vi inte släckt ner den`?Vi hålle rju på att bygga om nu så vi har litet rörigt här,vi måste ha glömt det" hahaha....."måste ha glömt???" Jag blev till åtlöje och fick blåsa och stå och diskutera med den grinigaste polis jag träffat...pga att verkstaden inte kommer ihåg en sån viktig sak som jag dessutom har betalat för.Och dessutom är jag strandad här hemma just nu,ena bilen är på verkstaden(hoppas den kommer hem utan körförbud då haha) och den andra är mamma ute och åker i och när hon kommer hem vet man ju aldrig......men det var nog nån mening med att jag körde fast idag så jag fick skotta fram bilen,så ödet bestämde att jag fick polisbilen bakom mig...tur att det upptäcktes nu....ett riktigt svammel till inlägg men jag är som sagt FÖRBANNAD!

Inga kommentarer: