onsdag 24 februari 2010

Dags att dra åt svångremmen kanske?

Ibland när jag har tråkigt så kan jag surfa in på olika sidor och läsa,läsa och läsa ännu mera.Bara kul att lära sig saker och så.Imorse så surfade jag in på Aftonbladet och gick vidare till deras ekonomisida.Väl där så läste jag om hur man skulle få pengarna att räcka.Jag visste iof redan innan att informationen skulle komma från konsumentverket och deras sjuka normer.me jag fortsatte att läsa och fick mig ett gott skratt.Och surfade in på konsumentverket...helt sjukt vilka tips de har.Som att man skulle klara den budgeten?Eller är det dags att dra åt svångremmen?Haha...Nej tack...jag vill fortsätta gå på bio,gå ut,köra min bil i onödan och äta god mat.
Detta ska du klara dig på om du är en kvinna 18-30 år.
Livsmedel alla mål äts hemma/matlåda 1590:-
Kläder och skor 530:- (ok då tar jag bara en sko om det är OK?)
Fritid och lek (inkl mobil) 540:- (ok då får jag stanna hemma hela månaden då eftersom mobilen på fast pris är 500:-/mån)
Hygien 370:-(kan ju tyckas att det var en relativt generös kategori,beror ju dock på vad som räknas in)

Skulle man följa denna budget så skulle man nog vara rik som ett troll inom en snar framtid.

Det jag ville förmedla var bara att jag tycker att det är skrattretande i dagens samhälle 2010 att kläder och skor ligger på den ynka summan,när man inte ens får en sko för det priset.

Tack och hej!


Inga kommentarer: