måndag 1 juni 2009

Norrlands besök!

I onsdags så kom Mari ner till Sthlm, så jag hämtade upp henne i Liljeholmen och vi åkte hem till mig och åt lite mat.Uppdaterade lite om det som hänt sedann senast.

Torsdag: Upp med tuppen dvs 06:00 för vattnet skulle stängas av under dagen, så det var bara till att hoppa in i duschen och göra sig redo för en dag på stan.Vi åt en god frukost och sedan brassade vi iväg med bilen till Forum Nacka, en av mina favorit gallerior här nere :) Där blev det lite shopping och Mari bjöd på en jättegod lunch tack för den du.Sedan åkte vi hem till mig och lämnade kassarna och tog den underbara kollektivtrafiken in till stan.Och mötte upp några vänner, så vi kollade runt och slog oss sedan ner på Friday´s vid stureplan och drack lite rosé.
På kvällen var jag så utmattad och det värkte i hela kroppen.Det blev en tidig kväll med andra ord.

Fredag: Vaknade tidigt och åt frukost och sen lite lunch innan det var dags för grönan och kan säga som så att fy fan vad jag mådde illa.Blää..Det kändes som att jag var full när jag klev av berg och dalbanan.Men skoh var det iaf :) Även fast det var roligare när man var 10 år.Åkte även blå tåget och då skrek jag som ett barn...usch det var en orm som hoppade fram på min sida och jag fick hjärtstillestånd.Farligt värre..Jag och Mari var de som stannade längst så vi avslutade med lite rosé och ett sista åk med jetline :)

Lördag: Åkte Mari och träffade några gamla vänner, så jag solade på balkongen och kan bara inte fatta hur jag orkade sitta där 6 timmar om dagen förra sommaren, jag var sjukt uttråkad efter 5 min.När hon sedan kom hem så lagade vi potatisgratäng med biffar med mozzarella och basilika i och det var rysligt gott enligt Mari, så det tyder ju på att jag är en mästerkock haha *all ära till mig* och vi drack lite vin och sedan blev det en utgång på söder som avslutades med donken *usch* och sen raka vägen hem och dyka ner i sängen.

Söndag: Gick ej så bra att få liv i mig enligt Mari så vi hann ej spendera så mkt tid sista dagen innan hon skulle åka tyvärr.Men tack för en trevlig helg, det får vi göra om snart igen :)

Måndag: Vaknade vid 8:30 och gjorde mig i ordning för jag skulle på ett ärende i Bromma och passade på att gå på plantagen och kolla på lite växter, men måste säga att de som jobbar där verkligen missköter sitt jobb.Växterna var döda.Stort minus för det, då köpsuget försvann.
Åkte sedan hem och lämnade bilen och slängde i mig lite lunch och åkte sedan med den ljuvliga kollektivtrafiken till kungsholmen och gjorde ett ärende och efter det så träffade jag Amalia och vi fikade lite och tog sedan en glass i solen och melonglass hade inte jag ätit på säkert 5 år..smarrigt värre.Gick sedan och shoppade lite och sedan blev det raka vägen hem och laga lite köttfärssås och spagetti och sen kollade jag på Momma´s boys på 3:an, helt sjukt program.

Nu kastar jag in handduken, då jag har varit vaken länge idag.


Natti natti

Inga kommentarer: