tisdag 1 september 2009

Helgen som var...

Salladen på Zeta´s

I fredags så kom min mamma till stan och jag hämtade upp henne vid 13:30 så vi blåste iväg med röda faran till kungens kurva och Zeta´s trädgård.Ett underbart ställe för oss som älskar blommor och växter av alla de slag.Jag fick jättefina växter av mamma som hon gjorde ett litet arrangemang av, som står utanför min dörr.Vi satte oss senare på deras café och åt världens godaste caesarsallad och kycklingen var perfekt,så nu kanske jag vågar äta det igen utan att behöva bli dålig.

Vi tog sen en sväng i kungens kurva och handlade lite mera och köpte en film män som hatar kvinnor som vi kollade på.Jag bjöd även mamma på kanske världens godaste mat, lax på saltbädd med sherrysmör och färskpotatis.Var så gott så jag tror jag gör en repris på det till helgen.Haha!

På lördagen var det upp tidigt för vi skulle på formexmässan i Älvsjö, så det vara bara att hoppa in i röda faran och åka dit.Var där från 10:30-17:00 och vad ont jag fick i fötterna,jag hade dåliga skor på mig.Inte alls bra, så det var skönt med ett avbrott på restaurang orientexpressen där det bjöds på en trevlig buffé.Och så här i efterhand så ångrar jag mig att vi stannade alltför längfe vid Åre choklad och provsmakade deras kommande praliner och gamla godingar.Fy fan vad illa jag mådde, jag fick även med mig en strut hem med praliner.Och vet ni vad? Den tog slut på kvällen.Haha.


Sen lagade jag en jättegod middag åt oss, mozzarella och basilikabiffar med en god sallad och tzatsiki och vitlöksbröd.Och sen vart det film för hela slanten resten av kvällen.


På söndagen så var det strålande sol, så vi tog en promenad och sen åt vi lunch.

Och när jag skulle skjutsa mamma så blev jag lite ledsen, men det brast rejält när jag kollade bakåt i backspegeln, så det var ju tur att jag hade mina rayban´s på mig, för hur skulle det annars se ut? En galning som gråter så tårarna skvätter åt olika håll?

Väl hemma i lägenheten så grät jag ännu mera men bestämde mig sen för att jag måste komma ut och göra nåt, så jag ringde till Jenny och jag plockade upp henne vid Gullmarsplan, så vi åkte ut till Forum Nacka och handlade lite och tog en kaffe.


Och senare på kvällen så fick jag besök, och han hade kräftor med sig, men det blev inga kräftor för mig, för den första jag öppnade hade diarré till förbannelse i sig, så jag tappade matlusten.

Blää!

Inga kommentarer: