söndag 13 september 2009

När du får oväntat besök...

så kanske man bjuder på en kopp gevalia? Inte i detta hushåll kan jag meddela.
Jag blev ju så sugen på en iskall öl (ja det är ju inte alla som tar sig en när dem är sjuka) haha, och vet ni vad jag ser på golvet i köket? En jättestor spindel, jag blev livrädd, den var kanske som hälften av en fågelspindel och tyvärr så har jag inget bildbevis på fanskapet eftersom jag blev så rädd och jag slängde en påse på äcklet, som att det skulle hjälpa?Ibland är man ju desperat.Och Staffan som han tydligen hette sprang och gömde sig bakom gardinerna i köket.Jag blev allt mer desperat och funderade på om jag kanske borde övernatta i bilen trotsallt.Men sen såg jag en kille som stod ute på loftgången och jag sprang ut "hej,är du rädd för spindlar?" han måste ju ha trott att jag var psykiskt störd eller nåt..och snygg var han ju också, ännu värre."nej jag är inte rädd" men så bra tänkte jag och välkomnade honom i mitt hem, och försökte att lokalisera fanskapet, som nu satt under skåpen under diskbänken.jag gav honom ett reklamblad och han tog ett glas(som jag kommer att slänga) och han fångade spindeln,jag tror att han blev lite rädd också för han tyckte att den var stor och äcklig.Sen kom hans kompis in och undrade vad som stod på och då sa han"Nej men det är ju lilla staffan, han måste ha rymt" så där stod jag som en idiot och skämdes.Haha...sen tog dem ut Staffan och lät honom flyga från loftgången.Bye bye med honom och han är inte välkommen hemma hos mig igen.Och nu är det slut på att ha balkongdörren öppen dygnet runt.

Inga kommentarer: