måndag 7 september 2009

Utgång,shopping och god mat!

Kom ner till sthlm vid 12:30 i lördags och brände iväg till Kungens Kurva på engång för att inhandla lite mer på systemet, närmare bestämt Rotari rosé och sen lite mat.
Jag lagade lax på saltbädd med sherrysmör och kokt färskpotatis och minimorötter.Utsökt om jag får säga det själv.Jävlar vad jag är duktig i köket alltså.Haha!

Sen började vi att festa till det lite, och det kom hit lite folk.Så vid 21:00 så åkte vi till Söder och träffade upp lite bekanta till Anna och självklart kom Amalia också.Så vi gick till Hellgrens och drack en massa öl (inte alls likt mig) och sen vidare till kvarnen och ännu mera öl, vid 00:30 så bestämde jag att det fick vara nog med alkohol för mig, så jag drack vatten istället och sen blev vi hungriga så vi gick och åt och åkte sedan hem.Jag mådde inte så jättebra, så jag fick dricka jättemycket vatten.Jag festar ju inte så ofta,så jag är ju inte så van som jag var förut.

På söndagen så åkte jag och Anna till forum nacka och jag shoppade lite och vi tog en fika där på Barista.När vi kom hem så lagade jag vitlöksmarinerad fläskfilé som jag grillade och min berömda potatisgratäng och beasås på det.
Efter det så fick jag ju lite ångest,så vi tog en promenad.Så man kunde få lite bättre samvete.
Idag så hjälpte jag Anna att hämta det sista från hennes lgh på Gärdet och vi körde med grejerna till myrorna eller vad det var på Ö-malm.Sen åkte vi till Ikea och Anna bjöd mig på lunch som tack för hjälpen och sen köpte jag antikvit lackfärg, jag har nämligen målat om ett gammalt teakbord, som jag ska ha som soffbord.Jag fick även med mig lite fina sängkläder hem.Kornblåa med vita små prickar på.Väldigt sött!
till middag fick det bli tomatsoppa med ciabatta till.
Nu sitter vi och degar i soffan.Jag ska skjutsa Anna till Liljeholmen imorrn vid 04:45 för hon ska ju flytta till London imorgon.
Jag kommer att vara astrött imorrn.

Hej svejs!

Inga kommentarer: