torsdag 26 november 2009

vaccinera?

Lite läskigt tycker jag att det är,hur ska jag göra?
Pappa tjatar hela tiden om att jag ska vaccinera mig,men tänk om man är "en av tio" som åker på skumma biverkningar?Jag brukar nämligen ha den oturen.Haha!

Nu har det varit kass uppdatering här i bloggen,men jag har inte haft nåt vettigt att komma med,men det har jag väl inte annars heller?Haha

Nu sitter jag på jobbet och dricker kaffe och nyss ätit lussebullar..så gott.

Här poppas det så hög musik så jag får huvudvärk,men det är väl bara att stå ut.
Mitt extrajobb som jag har är jätteroligt men det tar verkligen krafterna ur mig.Trodde inte att det var så krävande att "underhålla" en 9 åring med speciella hinder.Mer än så kan jag inte säga.

Snart är det helg och tur är väl det,för det är en massa saker som ska göras :)

På söndag ska jag iaf baka mina första lussebullar för i år,och dricka lite glögg med trevligt sällskap.Och städa ska jag också göra.Imorrn blir det vin och lite god mat och idol såklart hoppas att calle åker ut,är trött på honom.
Shoppa lite fina nya kläder ska också fixas om inte i helgen så på måndag isf.Har en lång lista på saker jag behöver.Har dock mycket kläder men inget som duger eller sitter skönt.Det stramar med det mesta.Kanske ska sluta äta lussebullar?Men vad fan det är snart jul och då får man unna sig och som jag sa så är det ingen brist på belöningarna om man heter Märtha Gäfvert.

Och handla julklappar ska man väl ta tag i snart också,till min bror vet jag redan vad jag ska köpa,men det kan jag inte skriva här för han läser min blogg.

Pappa är nog svårast för han har verkligen allt och då måste man lägga ner så mycket tid och energi på att hitta den där speciella saken.Förra året fick han iaf den där lampan som jag skrev att jag hade hittat i en antikaffär,en gammal orrefors från 60 talet för 1000:- och den är tydligen värd 7000:- så där gjorde jag en bra investering haha och eftersom den inte passade hos mig så kom jag ju på att den gör sig bra hos pappsen.

Nu ska jag sätta igång och jobba och inte tramsa så mycket.

Hej svejs i lingonskogen!

Inga kommentarer: